Obojętnie, czy prowadzi się sprzedaż hurtową, czy sklep detaliczny i chce się z oferty hurtowni korzystać, to warto znać te cechy, dzięki którym będzie się ona pozytywnie wyróżniać. Dla kogoś, kto prowadzi taką działalność ważne jest to, by mieć przewagę konkurencyjną i zdobyć wielu klientów. Dla właścicieli sklepów ważne jest, by mieć dostęp do jak najkorzystniejszej oferty.
Takim pozytywnym wyróżnikiem powinna być różnorodność oferowanego asortymentu. Powinny w nim być najróżniejsze gatunki kwiatów zarówno takich, które wstawić można do wazonu, jak i innych. Nie powinno także zabraknąć różnych akcesoriów kwiatowych, jak gałązki i inne elementy dobre do kompozycji. Jeśli prowadzi się sklep, to powinna zainteresować taka oferta kwiaty sztuczne hurtownia, która będzie szeroka. Dla podmiotu prowadzącego taką działalność daje to możliwość znalezienia większej ilości klientów. Z różnorodnością powinna iść w parze jakość. Kwiaty muszą się prezentować pięknie i doskonale imitować żywe. Sprzedawca zarówno hurtowy, jak i detaliczny powinien w swojej ofercie nawiązywać do bieżących świąt, jak Wielkanoc, Dzień Kobiet czy Walentynki. Sklep detaliczny ma taką możliwość, jeśli współpracuje z hurtownią, która oferuje różne odpowiednie na daną okoliczność rzeczy. Oferowanie ich swoim klientom wiąże się ze zwiększeniem utargu. Jest on na tyle wyższy, że warto się o to zatroszczyć. Odnosi się to nie tylko do świąt, ale też do pór roku. Zimą i jesienią preferencje klientów są trochę inne niż wiosną czy latem. Inne nieco wybiera się kwiaty i innych drobiazgów potrzebuje się do tworzenia kompozycji oraz dekorowania.
Idealna oferta to nie tylko kwestie związane z asortymentem. Jest on ważny, ale tak samo ważne są koszty oraz jakość współpracy z hurtownią. Dobra jakość produktów nie zawsze będzie się wiązać z niskimi cenami, ale powinny być one atrakcyjne. Jeśli udziela się stałym klientom rabatów, to jest to korzyść, zarówno dla sprzedawcy, który prowadzi działalność kwiaty sztuczne hurtownia, jak i dla jego klienta. Zdobywa się w ten sposób lojalność klienta, on może zaoszczędzić, a zyskuje się stałego odbiorcę. Zapewnienie sobie pewności stałego zbytu jest bardzo ważne dla płynnego funkcjonowania firmy. Jakość współpracy to tyle, co jej rzetelność, obopólne zaufanie, doskonała komunikacja. Jest bardzo ważna. Wielu klientów traktuje ją priorytetowo. Zawsze jest ona dobra, jeśli dwie strony współpracy traktują siebie z równą powagą i stosują zasadę traktowania innych tak, jak sami chcieliby być traktowani.