Dlaczego tylna belka peugeota ulega szybkiej eksploatacji?

Peugeot jest flagową francuską marką samochodów. Samochody tej marki zostały zaprojektowane z myślą o francuskich drogach, których nawierzchnia jest znacznie lepszej jakości niż w przypadku dróg Polskich. Popularne modele produkowane były w większości w klasie średniej i klasie niskiej. Cieszyły się dużą popularnością ze względu na komfort jazdy, funkcjonalne wnętrza oraz zastosowanie ciekawego designu. Mimo szeregu zalet miały swoją nietypową wadę. O ile w miastach na drogach lepszej jakości samochody te sprawdzały się bezawaryjnie, to na obszarach wiejskich podzespoły zawieszenia zużywały się bardzo szybko. W związku z tym, po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów tylna belka w samochodach peugeot wymaga regeneracji.

Istnieją na rynku firmy trudniące się naprawą tylnego zawieszenia w samochodach francuskich marek. Regeneracja belki, czyli inaczej osi skrętnej, która jest częścią zawieszenia tylnego, jest bezpośrednią ingerencją w zawieszenie samochodu. Taka dysfunkcja odczuwalnie wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Warto jak najszybciej oddać samochód do serwisu, który w profesjonalny sposób zajmie się naszym autem i zapomnimy o problemie, jakim jest wadliwa tylna belka. Peugeot posiada belkę skrętną, która jest bardziej skomplikowana niż inne rodzaje zawieszeń. Dzięki temu w profesjonalnym salonie istnieje możliwość rozebrania jej na części w celu wymiany bądź regeneracji, co nie byłoby możliwe do wykonania w domowym garażu ze względu na skomplikowaną budowę zawieszenia.

Tylna belka Peugeota 206 zbudowana jest z dwóch wahaczy wleczonych, zamontowanych przy użyciu łożysk igiełkowych, będących jednymi z najbardziej awaryjnych elementów takiego zawieszenia. Popsute łożyska w prostej linii prowadzą do zniszczenia wahaczy i innych elementów. Taka awaria najczęściej objawia się wydawaniem przez samochód nietypowych odgłosów takich jak skrzypienie, piski lub też pochylenie się górnej części kół w stronę środka karoserii. W chwili pojawienia się tego typu objawów konieczna jest regeneracja bądź wymiana belki. Lepszym wyjściem będzie próba naprawy zawieszenia, ponieważ jej sprawność będzie podobna do sprawności nowej belki a cena, jaką zapłacimy za usługę, będzie sporo niższa. Wieloetapowy proces regeneracji zaczyna się od demontażu wahaczy, belki oraz ich regeneracji. Podstawa belki zostaje wypiaskowana oraz pokryta specjalną powłoką antykorozyjną. W kolejnym etapie następuje odtwarzanie zniszczonych powierzchni oraz dobór właściwego rodzaju łożysk.